[O1] czy można holować automat

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lorek100
    Drive
    • 2009
    • 45

    [O1] czy można holować automat

    Ja również mam 1.6 AEE i ostatnio wymieniałem skrzynie i sprzegło. I tak jak mi brało sprzegło wysoko przed wymiana tak i teraz mi bierze wysoko. One chyba tak mają
  • jurii21
    Classic
    • 2007
    • 9

    #2
    [O1] czy można holować automat

    witam mam skodę w automacie z 2002 roku i dzis musze zaprowadzic ją do mechanika poniewaz nie pali i wlasnie zastanawiam sie czy nie bedzie problemu z holowaniem jej?? prosze o szybką odpowiedz

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Według mojej wiedzy holować można,nie można jedynie odpalać na holu,
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • eX
        Elegance
        • 2006
        • 980

        #4
        Możliwość holowania samochodu z automatyczną skrzynią biegów jest bardzo ograniczona.Praktycznie każdy z producentów skrzyni biegów lub samochodu wyposażonego w taką skrzynię,jeżeli przewiduje możliwość holowania ,podaje inne warunki. Dla wielu modeli skrzyń nowej generacji producenci dla bezpieczeństwa wykluczają całkowicie możliwość holowania samochodu.Całkowite wykluczenie możliwości holowania ma uchronić przed powiększeniem uszkodzeń w skrzyni biegów - w przypadku konieczności holowania z powodu uszkodzenia skrzyni,oraz przed powstaniem uszkodzeń w skrzyni - w przypadku innej przyczyny , dla której chcemy holować samochód.Przykładowo może być to uszkodzenie silnika.
        W przypadku intensywnego wycieku oleju ze skrzyni biegów posiadacz samochodu w żadnym wypadku nie powinien decydować się na holowanie.Podczas holowania na elementy wykonawcze skrzyni przenoszony jest napęd od kół sprzężonych ze skrzynią.
        Dodatkowo,jeżeli pracuje silnik napędzana jest pompa olejowa skrzyni.Praca pompy olejowej bez oleju spowoduje jej zniszczenie.Sprzęgło hydrokinetyczne (konwertor) jest zamontowane szyjką od strony skrzyni w panewce promieniowej usytuowanej w koszu konwertora lub w obudowie pompy olejowej.
        Sprzęgło to obraca się z prędkością obrotową silnika. Brak oleju w skrzyni spowoduje zniszczenie panewki.Może również spowodować zniszczenie szyjki sprzęgła , a tym samym konieczność wymiany tego sprzęgła.
        Układ smarowania panewek i łożysk promieniowych oraz oporowych wewnątrz skrzyni jest układem ciśnieniowym.Podczas holowania kiedy elementy wykonawcze skrzyni są napędzane od kół samochodu brak oleju w skrzyni może spowodować zniszczenie panewek oraz zestawów planetarnych.
        Jeżeli skrzynia jest sprawna ,a nastąpiło uszkodzenie silnika również nie należy decydować się na holowanie samochodu.Mimo,że w skrzyni znajduje się olej przy braku pracy silnika nie pracuje również pompa olejowa skrzyni biegów.W związku z tym obracające się od kół napędzanych elementy skrzyni nie są w sposób prawidłowy smarowane.Brak prawidłowego smarowania jeżeli nie zniszczy,to na pewno spowoduje nadmierne zużycie niektórych elementów wewnętrznych.
        Inne niedomagania skrzyni wykluczające holowanie samochodu.
        1.Po włączeniu w pozycję "P" dźwigni zmiany biegów silnik się dławi i przestaje pracować.
        2.W pozycji "N" dźwigni zmiany biegów samochód toczy się do przodu lub do tyłu.

        Jeżeli nie wystąpiły wyżej opisane objawy i decydujemy się na holowanie samochodu ze sprawnym silnikiem ale uszkodzoną skrzynią,należy bezwzględnie przestrzegać następujących zasad:
        -jeżeli skrzynia posiada miarkę oleju - zgasić silnik i skontrolować stan oleju.Poziom powinien być wyższy od maksymalnego.Następnie należy uruchomić silnik i sprawdzić ponownie stan oleju.Poziom oleju powinien się obniżyć i mieścić się w granicach podziałki.Czynność ta
        pozwala sprawdzić czy układ pompy olejowej nie uległ uszkodzeniu.Jeżeli poziom oleju na uruchomionym silniku nie zmienił się nie należy samochodu holować.
        -samochód holujemy w pozycji "N" dźwigni zmiany biegów z uruchomionym silnikiem.


        Prędkość holowanego pojazdu
        nie powinna przekraczać połowy maksymalnej prędkości samochodu
        na pierwszym biegu,a odległość nie powinna być
        większa niż maksymalna wartość tej prędkości.


        Należy mieć na uwadze,że mimo zachowania w/w uwarunkowań mogą w wyniku holowania nastąpić dodatkowe uszkodzenia skrzyni biegów.
        Dlatego też najlepszym rozwiązaniem w przypadku awarii silnika lub skrzyni jest skorzystanie z usług przewoźnika.
        Dodatkowe pytania w tym temacie prosimy zamieszczać na FORUM
        jako ze jezdzilem jakis czas automatem to polecam poczytac stronke http://automat.pl/news.php[/code][/quote]

        Komentarz

        • jurii21
          Classic
          • 2007
          • 9

          #5
          no to narazie dzieki chlopaki czas powoli zabierac sie za holowanie

          Komentarz

          Pracuję...